יוזמת הרב שטרן: משפרים את מערכת הכשרות בבירה

ארי וידר 1 Comment on יוזמת הרב שטרן: משפרים את מערכת הכשרות בבירה
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

רק לפני מספר חודשים נבחרו רבנים ראשיים לירושלים, ועתה מתוכננת רפורמה במערכת הכשרות בעיר.

לפי התוכנית שמגובשת בידי הרב הראשי הרב אריה שטרן תבוטל העסקתם הישירה של משגיחי הכשרות על ידי בעלי המסעדות – דבר שיוצר מצב של ניגוד אינטרסים ברור, כי מעתה יועסקו המשגיחים באמצעות חברת כח אדם. מצב זה מביא לפגיעה בעבודתו של משגיח הכשרות כאשר הוא עלול לחשוש מתגובת בעל העסק במקרים של לקות בכשרות, דבר שיוביל לפגיעה בכשרות.

שינוי נוסף הנוגע למשגיחים של הכשרות הרגילה הוא פיזורם באזורים שונים בשעות מתחלפות, וזאת בכדי למנוע את המצב שהיה עד כה ובו המשגיחים נכנסו בשעה קבועה פעם ביום ולא התבצעה השגחה רצופה.

כמו כן בכוונת הרבנות ירושלים להציג קריטריונים לקבלת תעודת הכשרות עבור בתי העסק בעיר באופן שקוף באתר הרבנות של ירושלים, על מנת להקל על תהליך קבלת הכשרות מהרבנות ועל מנת למנוע תופעות פסולות של תשלום דיפרנציאלי, עליו התקבלו תלונות בלשכת רבה של ירושלים.

בלשכת רבה של ירושלים ציינו כי "מטרת השיפורים הללו היא לחזק בקרב כלל הציבורים אשר משתמשים בשירותי הכשרות בירושלים את הביטחון בכשרות ולהביא קהלים חדשים אשר מסיבות כאלה או אחרות אינם משתמשים בה. ירושלים, שהיא עיר הבירה והעיר הגדולה בארץ, זכאית לכך שיהא בה מערך כשרות מתקדם ומשופר ויהיה בזה מסר חיובי שיכבד את מוסד הרבנות באופן שיתקדש שם שמים על ידינו".



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    כמו שאנו מכירים, ואנו מכירים היטב היטב, את עסקני הבית היהודי בכל "שיפור המערכת" יש "שיפוד האנשים" ומטרתם אחת: להחליף את הרבנים והמשגיחים בכאלה המקורבים אליהם. איך עושים את זה בסתם יום של חול ? הו, באמצעות "משפרים את המערכת". נקווה שהרב שטרן איש "הבית היהודי" יוכיח שהוא חריג בתפיסת עולמו. והוא עושה שיפורים מבורכים אמיתיים ללא פוליטיקה ובלא להשתיל את עסקני הבית. בהצלחה.